Пам'ятні літературні дати

Година тихого читання :" Прощання з фортеп'яно"( спогади про Лесю Українку

                                                                                                                                              24.02.2017р.


Українська земля має своїх визначних світом геніїв: Т.Г.Шевченко, Іван Франко, Михайло Коцюбинський, Леся Українка.


Вони оспівували красу рідного краю, чарівність українського слова,боролися за краще життя. 146 років тому на українському небосхилі спалахнула нова ,яскрава зірка.І це їй присвячені рядки, що линуть з самого серця поета Максима Рильського:


Вся ти - трепет, вогонь,ідея,


Вся ти- вірна,єдина струна,


І хто знає співця Антея-


Той тебе у ньому пізна!


Ти себе українкою звала,


А чи краще знайти ім'я


Тій ,що радісно в муках сіяла


Як Вітчизна велика твоя!


Та ж певно всі вгадали ім'я цієї зірки. Це- Леся Українка!.


"Народилася Леся Українка 25 лютого 1871 року у сім'ї Косачів, назвали ії Ларисою.Це потім вона стане великою поетесою,це потім ії мужній голос пролунає на всю Україну і на весь світ. А поки ,що росла маленька дівчинка, все ії цікавило,захоплювало,чарувало...Була музично обдарованою,музики ії навчав сам Микола Лисенко, видатний український композитор,друг сім'ї Косачів. Леся грала на фортепіано різні музичні твори,народні пісні,навіть власну музику". Із спогадів сестри поетки :"На мою думку,грала Леся дуже гарно.Ії музику було надзвичайно приємно слухати,далеко приємніше, ніх багатьох блискучих техніків віртуозів.Мала хороший слух..Грала так найчастіше вечорами,- без світла,в темряві, коли не дуже хтось слухав,- свої імпровізації."


В музиці Леся всю свою душу виявляла, то й була та музика така многогранна, як ії душа.


"Чому я плакала тоді,чому ридала?


Тоді ж кругом так весело було...


Ох, певне, лихо серцем почувала,


Що на мене,мов хмара грізна,


йшло!"




" Як дитиною,бувало, 


Упаду собі на лихо.

То хоч в серце біль доходив,

Я собі вставала тихо. 

Що, болить?-мене питали?

Але я не признавалась-

Я була малою горда,

- Щоб не плакать я сміялась."




             

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

АНОНС

майстер- клас : " Про що розповідає писанка"

Бібліотечний бульвар "Дитинство моє - ніби парусник в морі".